O izbie
Statut Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji
DEKLARACJA wstąpienia do Polskiej Izby Gopodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji (pdf); (doc)
Uchwała Walnego Zgromadzenia Członków PIGTSIS ws. wysokości składki członkowskiej.
Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji, powstała 9 marca 1994 roku, jest organizacją samorządową, działającą na podstawie unormowań ustawy o izbach gospodarczych. Członkostwo w Izbie jest dobrowolne i niczym nie ogranicza samodzielności członków Izby.
PIGTSiS jest członkiem Krajowej Izby Gospodarczej.
Zrzesza blisko 300 podmiotów gospodarczych, zajmujących się głównie przewozami osób i rzeczy w kraju i za granicą oraz zajmujących się produkcją na rzecz przewoźników.
Organami Izby są:
- Walne Zgromadzenie Członków Izby,
- Zarząd,
- Rada Nadzorcza,
- Sąd Koleżeński.
Domeną Izby jest:
- porządkowanie legislacyjne rynku przewozowego w zakresie drogowych przewozów towarów i osób poprzez udział przedstawicieli Izby w opracowywaniu projektów ustaw;
- opiniowanie przygotowywanych aktów prawnych dotyczących transportu samochodowego;
- reprezentowanie interesów członków wobec organów administracji państwowej;
- pomoc w rozwiązywaniu żywotnych spraw swoich członków, m.in. dotyczących otrzymania zezwoleń na linie komunikacji międzynarodowej, uzyskania lub przyspieszenia wydania licencji;
Izba zajmuje się:
- reprezentowaniem interesów firm trudniących się przewozem osób i towarów oraz spedycją szczególnie wobec organów administracji państwowej;
- opiniowaniem projektów aktów prawnych, w tym podatkowych i celnych, wpływających na interesy podmiotów gospodarczych zrzeszonych w Izbie;
- działaniem na rzecz tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju transportu samochodowego;
- opracowywaniem analiz sytuacji komunikacyjnej niezbędnych samorządom terytorialnym do podjęcia decyzji w sprawie wydania lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym;
- opracowywaniem Planów Transportowych wraz z dokumentami służącymi ich realizacji (np. rozkłady jazdy)
- pomoc i doradztwo w przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przewozy o charakterze użyteczności publicznej
- prowadzeniem informacji elektronicznej o realizowanych rozkładach jazdy (System informacji dla Pasażera);
- prowadzeniem szkoleń w zakresie problematyki związanej z publicznym transportem zbiorowym;
- wydawaniem fachowych publikacji oraz Biuletynu Izby;
- pośrednictwem przy uzyskiwaniu dokumentów transportowych w krajowym i międzynarodowym transporcie osób i rzeczy (licencje, zezwolenia, świadectwa kierowcy);
- doradztwem prawnym w zakresie transportu drogowego;
- organizacją współpracy członków Izby w zakresie:
- polityki taryfowej,
- techniki oraz zaopatrzenia w tabor i sprzęt,
- przepływu informacji ułatwiających prowadzenie działalności,
- prac naukowo-badawczych,
- wspólnych przedsięwzięć gospodarczych,
- przeciwdziałaniem nieuczciwej konkurencji, praktykom monopolistycznym, nierzetelności kupieckiej oraz nieuczciwej reklamie;
- organizowaniem współpracy międzynarodowej;
- organizowaniem i stwarzaniem warunków do rozstrzygania spraw w drodze postępowania polubownego lub pojednawczego oraz uczestniczeniem na odrębnie określonych zasadach w postępowaniu sądowym w związku z działalnością gospodarczą jej członków.
Pliki do pobrania