Zarząd PIGTSiS
Zarząd Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji:
Prezes Zarządu: Zdzisław Szczerbaciuk
- Telefon: 22-823-64-46; 22-823-64-47;
- Fax: 22-822-19-20;
- E-mail: pigtsis@pigtsis.pl
Wiceprezes Zarządu: Franciszek Kowaluk
- Telefon: (83) 357-32-47, 603-135-828;
- Fax: (83) 359-07-29,
- E-mail: f.kowaluk@pkslosice.home.pl
Wiceprezes Zarządu: Henryk Leszczyński
- Telefon: (91) 462-38-73,
- Fax: (91) 462-34-08,
- E-mail: prezes@pks.szczecin.pl
Wiceprezes Zarządu: Józef Słowikowski
- Telefon: (68) 470-81-16; 692-629-888 ;
- Fax: (68) 470-81-36
- E-mail: pks@pks.zary.pl ; prezes@pks.zary.pl ;
Wiceprezes Zarządu: Stanisław Wodyński
- Telefon: 607 303 400 ;
- Fax: (68) 470-81-36
- E-mail: zarzad@pksotrowiec.pl ;
Dyrektor Biura
oraz Pełnomocnik ds. Jakości:
Mieczysław Marosz
- Telefon: 22-823-64-46; 22-823-64-47;
- Fax: 22-822-19-20;
- E-mail: mieczyslaw@pigtsis.pl
Odpowiedzialności i uprawnienia poszczególnych Członków Zarządu PIGTSiS:
Prezes Zarządu – Zdzisław Szczerbaciuk
Działalnością PIGTSiS kieruje Zarząd, któremu przewodniczy Prezes Zarządu.
W dniu 19 czerwca 2018 r. dokonano wyboru przez Walne Zgromadzenie Członków Izby nowego Zarządu na okres kadencji od czerwca 2018 do czerwca 2021 r.
Zgodnie z Uchwałą Zarządu Nr IX/1/2018 z dnia 8 sierpnia 2018 roku , podział zadań pomiędzy poszczególnych Członków Zarządu ustalono w następujący sposób:
Prezes Zarządu – Zdzisław Szczerbaciuk, jest odpowiedzialny w szczególności za:
- kierowanie pracą Zarządu ( zwoływanie posiedzeń, ustalanie programu pracy, przewodniczenie posiedzeniom, występowanie w imieniu Zarządu w sprawach wymagających takiej reprezentacji, szczególna odpowiedzialność, jako wyznaczony członek Zarządu za sprawy podatkowe, reprezentowanie Zarządu wobec innych organów Izby);
- pełnienie funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy oraz Ustawy o rachunkowości ( zawieranie umów o pracę, sprawowanie ogólnego nadzoru nad pracownikami Izby, ustalanie zasad wynagradzania itd.; bezpośredni nadzór nad pracą członków Zarządu będących pracownikami Izby, dyrektorem biura i głównym księgowym; podpisywanie dokumentów finansowych, bankowych, sprawozdań i deklaracji podatkowych);
- nadzór nad pracą biura oraz działalnością gospodarczą Izby;
- nadzór nad prowadzeniem ksiąg rachunkowych Izby;
- nadzór nad sprawami organizacyjnymi Izby wynikającymi z działalności statutowej;
- reprezentowanie Izby przy zawieraniu umów, porozumień i innych zobowiązań finansowych;
- nadzorowanie spraw związanych z prowadzeniem analiz prawnych i ekonomicznych w zakresie spraw związanych z działalnością Izby i jej członków;
- reprezentowanie Izby na zewnątrz wobec parlamentu, administracji państwowej i samorządowej, w kontaktach międzynarodowych oraz innych organizacji społecznych i gospodarczych;
- współpraca z KIG, ZMPD oraz z innymi organizacjami zrzeszającymi przewoźników drogowych;
- nadzór nad działaniami promocyjnymi i lobbingowymi Izby;
- nadzór nad działalnością oddziałów regionalnych;
- reprezentowanie organizacji i jej członków w sprawach interwencyjnych;
- udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów oraz monitorowanie przyjętych rozwiązań prawnych dotyczących transportu drogowego, uczestnictwo w posiedzeniach komisji sejmowych;
- stworzenie warunków i zapewnienie zasobów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością.
- nadzór nad przestrzeganiem i realizacja wymagań zawartych w dokumentach Systemu Zarządzania Jakością.
- stwarzanie w PIGTSiS odpowiednich warunków do respektowania wymagań jakościowych,
- utrzymywanie szczególnej współpracy z członkami Izby z terenu województw: małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego, zbieranie informacji i wniosków od członków Izby oraz przedstawianie ich Zarządowi PIGTSiS;
Wiceprezes Zarządu Franciszek Kowaluk
- prowadzenie komisji technicznej zajmującej się sprawami związanymi z pojazdami, zapleczem technicznym, prowadzeniem stacji paliw, kontroli pojazdów itp.;
- monitorowanie spraw związanych z działaniem i stosowaniem przepisów dotyczących ochrony środowiska;
- monitorowanie wszystkich spraw związanych z przepisami dotyczącymi prawa o ruchu drogowym, ochronie środowiska, przepisami bhp, brd i itp.;
- sporządzanie wniosków do nowotworzonych aktów prawnych dotyczących spraw technicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów oraz monitorowanie przyjętych rozwiązań prawnych dotyczących transportu drogowego, uczestnictwo w posiedzeniach komisji sejmowych;
- udział w zespołach interwencyjnych, szczególnie w czasie rozmów z odpowiednimi instytucjami państwowymi;
- utrzymywanie szczególnej współpracy z członkami Izby z terenu województw: kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko – mazurskiego; zbieranie informacji i wniosków od członków Izby oraz przedstawienie ich Zarządowi PIGTSiS;
- współpraca z PISKP. PIPP, STM, ITS, PIMOT, OZPTD oraz innymi organizacjami zrzeszającymi przewoźników drogowych
- podpisywanie dokumentów finansowych, bankowych, sprawozdań i deklaracji podatkowych;
- reprezentowanie Izby przy zawieraniu umów, porozumień i innych zobowiązań finansowych;
- nadzór nad prowadzeniem działalności szkoleniowej Izby, skierowanej do członków oraz innych przedsiębiorców;
- utrzymywanie kontaktów ze związkami zawodowymi,
- nadzorowanie zbierania danych statystycznych oraz sporządzanie analiz ekonomicznych dotyczących sytuacji członków Izby i sektora transportu drogowego, szczególnie przewozu osób;
Wiceprezes Zarządu Henryk Leszczyński
- Utrzymywaniem kontaktów z Parlamentem Europejskim i Polskim,
- Utrzymywanie kontaktów z administracją samorządu terytorialnego,
- Współpraca z instytucjami naukowymi, reprezentowanie Izby na konferencjach naukowych;
- utrzymywanie szczególnej współpracy z członkami Izby z terenu województw: zachodniopomorskiego i pomorskiego; zbieranie informacji i wniosków od członków Izby oraz przedstawianie ich Zarządowi PIGTSiS;
- udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów oraz monitorowanie przyjętych rozwiązań prawnych dotyczących transportu drogowego, uczestnictwo w posiedzeniach komisji sejmowych;
- udział w zespołach interwencyjnych, szczególnie w czasie rozmów z odpowiednimi instytucjami państwowymi;
- podpisywanie dokumentów finansów, bankowych, sprawozdań i deklaracji podatkowych;
- reprezentowanie Izby przy zawieraniu umów, porozumień i innych zobowiązań finansowych;
- monitorowanie problemów wynikających z działania przepisów prawnych w sprawach uregulowanych ustawą prawo przewozowe i ustawą o transporcie drogowym;
Wiceprezes Zarządu Józef Słowikowski
- monitorowanie spraw związanych z przewozami towarowymi,
- Współpraca z ZMPD oraz innymi organizacjami zrzeszającymi przewoźników drogowych,
- utrzymywanie szczególnej współpracy z członkami Izby z terenu województw: dolnośląskiego , lubuskiego, łódzkiego, opolskiego i śląskiego i wielkopolskiego; zbieranie informacji i wniosków od członków Izby oraz przedstawianie ich Zarządowi PIGTSiS;
- udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów prawnych oraz udział w posiedzeniach komisji sejmowych
- podpisywanie dokumentów finansów, bankowych, sprawozdań i deklaracji podatkowych;
- reprezentowanie Izby przy zawieraniu umów, porozumień i innych zobowiązań finansowych;
Podstawowe odpowiedzialności oraz uprawnienia Pełnomocnik ds. jakości to:
- zapewnienie, że procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone i utrzymywane,
- sprawdzanie zgodności działań firmy z zasadami przedmiotowej normy,
- opracowywanie oraz nadzór nad realizacją celów dotyczących jakości,
- zarządzania dokumentacją systemu,
- planowanie i organizowanie auditów wewnętrznych oraz współpraca z auditorami zewnętrznymi oraz jednostkami zewnętrznymi w zakresie auditów,
- upowszechnianie w całej firmie świadomości jakościowej,
- reprezentowanie firmy na zewnątrz w sprawach jakości,
- planowanie, koordynowanie, podejmowanie i nadzorowanie działań w celu zachowania spójności i integralności systemu zarządzania jakością,
- wnioskowanie o wstrzymaniedziałań niezgodnych z postanowieniami systemu oraz inicjowanie odpowiednich działań korygujących lub zapobiegawczych,
- kierowanie zespołem wdrożeniowym/ dokumentującym na etapie wdrażania systemu jakości,
- ocena skuteczności systemu,
- branie udziału w organizacji i realizacji przeglądów zarządzania,
- składanie Zarządowi sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością,
- nadzór nad przestrzeganiem i realizacja wymagań zawartych w dokumentach Systemu Zarządzania Jakością